29.1.07

Endelig! Tova tøfler!


I dag fikk jeg det endelig til, å tove tøfler. Jeg prøvde rett og slett med grønnsåpe, og det var det som skulle til.

To av parene er Rauma Finull, det tredje er Safarigarn fra Sparkjøp (7,50 per stk, jeg brukte 4 nøster så alt i alt, 30 kroner). Ikke bare pga av prisen, men jeg vil nok gå for Safarigarn også neste gang. Det er kraftigere, tykkere. Det virker rett og slett litt mer holdbart. Ulempen med Safari er fargeutvalget :(


Men alt har jo en bakside, og denne gangen er det: Tøflene passer i hvert fall ikke meg ;) Heldigvis kjenner jeg mange barn i denne størrelsen så de skal nok få bein å gå på ...

Phu! Dette gjorde godt for sjøltilliten gitt :D

6 kommentarer:

  1. Anonym27.1.07

    der, ja! da ble tøflene tovet slik du ville ha dem?! ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar fra Bergen!!Elsker Bergen!
    Veldig fine toefler! Jeg var hjemme i sommer, og saa samme farge kombinasjon i en butikk. Resultatet mitt er under :September 06" paa bloggen min. Scroll litt ned. Jeg har ogsaa proevd flere garn typer, husker ikke lenger hvilke...
    Fint bilde av kirken med snoe, jeg savner snoeen!
    Ha en fin helg i verdens fineste land!

    SvarSlett
  3. Anonym28.1.07

    Kjempeflotte tøfler, lenge siden jeg strikket disse firkanttøflene nå.... husker jeg sleit veldig med å skjønne hvordan jeg skulle sette dem sammen, hi hi.... Men de er fine, og mye brukt her i huset iallefall :o)

    SvarSlett
  4. Flotte og fargerike tøfler! Slike kunne jeg også tenke meg å lage en eller annen gang! Ha en god søndag!

    SvarSlett
  5. Vilka härliga tofflor! Är svag för såna där knalliga färger... Du vill möjligtvis inte dela med dig av mönstret?

    SvarSlett
  6. Anonym3.2.07

    Flotte tøfler. Toving er både artig og fortvilende - en vet ikke hvor stort det blir før man har vasket det.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...