16.2.07

My name is Idiot. Stupid Idiot.


Lacefreak trøster oss alle med at noen ganger er det ikke oss det er noe galt med. Og det er det mye sant i, noen ganger ligger feilen utafor oss sjøl.

Men av og til får vi se i øynene at det faktisk er oss. I hvert fall er jeg kommet så langt at og blitt så voksen og moden, og det er ikke måte på hvor klok jeg egentlig er, noen ganger er det faktisk meg. Historien, hvis noen er interessert i å se dumskap in situ, er ...

a) Jeg falt for lua som Bente hadde strikket, Soul av Kim Hargreaves.
b) Jeg bestilte den. Og strikket den.
c) Jeg trodde på tro og ære at jeg strikket den. Ingen kunne fortalt meg at jeg holdt på med noe galt, jeg var så innstilt på at dette var lua jeg strikka.
d) Jeg gav den opp, jeg fikk den ikke til.
e) En medblogger forbarmet seg over meg. Og tror jeg også, likte mønsteret. Og spurte om ikke hun kunne få kjøpe det av meg?
f) Jeg sendte det til henne.
g) Hun sender meg en takk, og i en BISETNING nevner hun at hun vil prøve å strikke den på rundpinner - som en liten utfordring.
h) RUNDPINNER? Fins det noen annen måte å strikke denne på?
i) Jeg LESER oppskriften og oppdager at jeg har LEST rundpinne enda det faktisk står lange pinner der.

Er det rart jeg har hatt problemer?

Ja da. Jeg veit, noen av dere ville klart det uten å tenke seg om en gang, men altså ikke denne dama her. * Sukk * Nå må jeg prøve enda en gang, og jeg som følte jeg hadde lagt dét forholdet bak meg.

2 kommentarer:

  1. Au da :-D

    Du må huske å sende meg adressen din...

    SvarSlett
  2. Det er noe som heter "de gærne har det godt", men vi som bare er noen idioter innimellom har det ikke så bra ;-) Jeg sender herved noen trøstens tanker og ord: å være i et virtuelt verdensomspennende strikkesamfunn som det vi faktisk er, gir utrolig mye glede og inspirasjon. Her kan vi søke støtte, hjelp, bekreftelse og vennlighet - og vi får det! Hurra for oss alle som bidrar til og har nytte og glede av dette - selv om man altså av og til får sannheten rett i ansiktet ;-) Som du skjønner har jeg fått med meg, og er delvis involvert i, tolkning/feiltolkning av det berømmelige mønsteret - det skal faktisk opp til diskusjon i kveldens strikkeklubbstyremøte for Supernøtt og meg :-) Mer trøst: det hender at forhold som har en tøff start blir livslange og fulle av kjærlighet!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...