25.11.07

Kjørehansker fra Florø

På Vestlandet trenger ikke snille barn å vente helt til julaften før de får presanger, de - presangene - kommer dumpende ned i postkassa også før 1. søndag i advent. I hvert fall til denne jenta ;)

Nå ja, helt overraskende var det kanskje ikke. Jeg var en av de første som meldte meg på Beas PIF-oppfordring, og i går kom disse vakre vottene. De er ideelle å starte dagen med, i en kald bil.
Jeg beundret Beas vanter, så hun lagde en egen Pinneguri-vri med det grønne mønsteret (som jo er Pinneguris yndlingsfarge). Når en gave er så gjennomtenkt som dette blir jeg varm om hjertet.

Tusen, tusen takk, Bea, for de vakre vantene :D

Hvordan er det andre steder i Norge og verden, får dere også presanger i posten før jul?

English summary
These mittens was a gift to me from Bea as part of the Pay it Forward-system. I was admiring her black fingerless mittens, and she gave med these light ones, with greens.
You can see more of Bea's work here ... and by the way, she speaks very well English and I am sure she can tell you more about it :)

---- Redigert 3. desember ----
Bea deler oppskriften med oss her ...
Bea shares the pattern with us here ... (the English version is also comming)

16 kommentarer:

  1. Anonym25.11.07

    så kjekt med pakke i posten! :) er bare en som har meldt seg på PIF hos meg, så jeg trenger bare å tenke ut en ting jeg skal sende. men lett er det ikke fordeom..

    ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Du må ha fått verdens fineste vanter!!! :)

    SvarSlett
  3. Åh, de var fine! De fargene ga noen deilige syttitallsvibber.

    SvarSlett
  4. * Ja, ikke sant, Eva og Strikkelise?
    * Frøken ij, neste gang må du være raskere ute (= sitte på nettet 24 timer i døgnet som jeg føler jeg gjør i visse perioder) ;)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Anonym25.11.07

    Det var godt vantene falt i smak :)

    SvarSlett
  7. Anonym25.11.07

    Utrolig flotte, heldiggris!

    SvarSlett
  8. Det var flotte vanter. Nå kan vi som ikke har meldt oss på bare sitte der og angre :)

    SvarSlett
  9. De var absolutt nydelige!!!!!=D Heldiggrisen!

    SvarSlett
  10. Anonym26.11.07

    Så flotte de er! Heldig du! Tipper både hanskene og omtanken varmer godt.

    SvarSlett
  11. Kjempefine vanter! Hyggelig med en gave som er laget spesielt til deg!

    SvarSlett
  12. For noen utrolig flotte votter!! Det må jeg si var litt av en gave, heldige deg;)

    SvarSlett
  13. De var helskjønne! Og svært velfortjente :-D

    SvarSlett
  14. Anonym28.11.07

    Så nydelige votter du har fått av Bea. Sikkert deilige og varme.

    SvarSlett
  15. De er nydelige. Ikke noen førjulsgaver som har dumpet ned i min postkasse...enda. Dette er ikke et hint altså, bare et svar på spørsmålet ditt ;-)

    SvarSlett
  16. Man önskar ju att man kunde brodera....men dina stickade vantar är vackra de med:-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...