27.3.08

Strikkepin(n)er

Så irriterende! En pinne til nesten hundre kroner går opp i sømmen ved første gangs bruk. Dessverre måtte jeg klippe av det jeg allerede hadde strikket, men nå er den limt med Karlsons lim - alle damers redningsmann :)

I tillegg oppdaget jeg alle fordelene med Knitpicks pinner på sist strikkekafe. Jeg er skeptisk til alt som prøver å være pent uten at jeg ser hva de inneholder, men da jeg kjente på plastikksnora i rundpinnene til Knitpicks skjønte jeg hva alt oppstyret har vært om. De er helt myke og lager ikke sånne kjedelige knuter på seg sjøl som mange andre rundpinner gjør. I tillegg så er det fordelene med å kunne bytte forskjellige lengder på plastikksnora med forskjellige pinnestørrelser.
Jeg har snart bursdag :D

--- Ed. ---
Når man leser denne setningen: Dessverre måtte jeg klippe av det jeg allerede hadde strikket, men nå er den limt med Karlsons lim ... så kan man lure på hva jeg egentlig har bedrevet her. Selv om jeg tar for gitt at alle mine lesere er intelligente og oppegående og forsto hve jeg mente, så ønsker jeg å fortelle at jeg selvfølgelig limte på den løse delen på pinnen, ikke det jeg hadde strikket.
Takk for oppmerksomheten :)

Needle terror
I bought this very expensive knitting needle in ebony, and then it goes like the picture shows, grrrr :( I had to cut of what was on my needles and use some glue to repair it.
But last time at my local Sticth'n'Bitch I got the feel of Knitpick's needles, and since I soon have birthday ...

11 kommentarer:

  1. Nøyaktig det samme skjedde med min ibenholtpinne, bortset fra at jeg heldigvis fikk lirket strikketøyet av. Så limte mannen min den før han satte seg på den så den knakk samme kveld... Det er synd, for den var vidunderlig god å strikke med. Og gode pinner er veldig langt fra snobberi, det har faktisk MYE å si!

    Men hvis de KnitPicks-pinnene er gode, så er jo dollarkursen latterlig lav for tida :-)

    SvarSlett
  2. Uff da! Stakkars mannen din, godt han hadde prøvd å være snille tidligere ;) Så rart at det skjedde med din ibenholtpinne også?!

    SvarSlett
  3. Knitpicks kan anbefales- jeg har riktignok bare nr 4, 5 og 6mm, med 60, 80 og 120 cm lang kabel- men vi slåss om dem, ungene og jeg:-)Lette, gode å holde, og en helt glatt overgang fra pinne til kabel. Visst er de dyre, men jammen blir det dyrt å kjøpe pinne etter pinne som en ikke liker også!

    SvarSlett
  4. KnitPicks sender såvidt jeg vet ikke ut av US, men "Du Store Alpakka" fører dem.

    SvarSlett
  5. Gratulerar i förskott så jag inte missar dig:)

    Blomma?

    SvarSlett
  6. Jeg har forært deg en liten award jeg!!! Også ønsker jeg deg en fin dag, og helg - også tror jeg det er hintet om en bursdag her? Stemmer det eller? Isåfall ønsker jeg deg en fin dag da også c"j)

    SvarSlett
  7. Dette skjedde med meg også, men med bambuspinnen min. Midt oppi hundretusen masker. Snakk om knot og hissige utbrudd før maskene ble reddet over på en ny pinne!!!!

    Fryktelig frustrerende!
    Føler med deg!=)

    SvarSlett
  8. problems with Knit Picks needles? Luckily I can only get Addis .... (and have old European Inox ones, which seemed to have worked fine for years) :)

    SvarSlett
  9. Huff så kjedelig :(

    Jeg er ikke så sær på det, og sier som Rema "den enkle er ofte de beste". Holder meg til Pony og HP sine. Ingen har røket eller hat noe surr med dem.

    Billig og bra! =)

    SvarSlett
  10. Pinneguri~

    I have both Knit Picks Circular AND Addi's...I like both.

    KnitPicks has a sharper tip I believe, but Addi's are smoother and more firm where the cable meets the needle.

    Sorry if I repeated anything anyone here has already commented on...the language thing!!!

    Hope it works out~and you get some for your birthday!!!

    ~Twistedinstitches

    SvarSlett
  11. Jeg fikk pinner igår - de er nydelige!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...