8.4.08

I Knit in London

Tre flotte dager, og en forferdelig på slutten - det blir vel en slags balanse, det?

Det jeg er mest fornøyd med London-oppholdet mitt er at jeg fikk med meg utstillingen From Russia. Jeg har sett endel av disse bildene i St Petersburg tidligere, men det var noe med det u-trolige formatet her: Fire stappfulle saler der ikke ett bilde var mulig å verdsette, det var verdt køen og billetten bare å stå midt i Matisse-salen og snu seg rund. Og så mitt Matisse-yndlingsbilde, Harmony in Red *aha*
Visste du at Storbritannia måtte innføre en ny lov før russerne aksepterte at bildene kunne komme til landet? Snakk om rammehistorie ...

Garn, var det ja :) Jeg fant tre butikker, men i følge ryktene fins det flere. Det holdt lenge for meg i første omgang. Jeg handlet ikke for mer enn 1000 kr. og det er vel temmelig bra? Et par av disse er i tillegg gaver så det må sies at jeg var svært måteholden.

Halve fredagen satt jeg i sofaen til I Knit London i deres nye lokaler på Waterloo, og strikket. Jeg prøvde andre dager å finne en time eller to for å slå meg ned å strikke et sted, men jeg kom aldri over samme mulighet. På Starbuck inviterer de først og fremst til å lese avisen :(


Stakkars Høggbert! Det ble rett og slett for stor overgang for ham nesten rett fra en lite Vestlands-bygd til en storbymetropol så han ble værende i ytterrommet på sekken. Han fikk sikkert storbystøv i nesa og hørte en del lyder så litt ble det vel på han. Passe nok.

Three wonderful days and one awful in London, I suppose there is a balance somewhere? What I am most happy about is that I took the time and money to see the almost unbelievable exhibition From Russia. It was amazing to stand in the middle of one of the rooms and see all these priceless pictures: Matisse, Picasso, Bonnard (ah, Bonnard!), Tatlin, Monet and all the other great guys.

I spent some time shopping too, but not very much actually. I am not sure why except that I bought what I wanted, and didn't want anymore. I used some time at the shop I Knit London, knitting and relaxing, looking for knitting cafes (or possible places to knit) later I didn't find any :(

A little treat for all of you at the end: A snowman in London. This is April 2008. I am very happy I brought my Felicity hat, Very Terhi Mittens and Mystic Water Shawl even if I looked like a living advertisement for the great conspiracy of Global Knitters.

4 kommentarer:

  1. Anonym8.4.08

    Den russiske utstillinga var sikkert flott! Såg ein del av desse då eg var i St. Petersburg, og kom over ein del av dei same tinga igjen i Paris, då eg var der nokre år seinare..

    Bygd forresten? Du meiner vel by..? ;)

    SvarSlett
  2. He, he, jeg lurte på om du kom til å reagere på bygde-ordet, ja ;D) Snakk om å trykke på de rette knappene!
    Utstillinga var egentlig ufattbar stor, kanskje det største jeg har opplevd. Jeg er ingen Cezanne eller Picasso-fan, men det var så mye der likevel, og så var det det med helheten: Jeg må gjenta det var en utenomjordisk opplevelse å stå midt i den ene salen og bare snu seg rund, jeg får gysninger fortsatt. Og må jeg tillegge, jeg er blasert når det kommer til kunstutstillinger.

    SvarSlett
  3. Skjønner at du hadde en fortreffelig London-tur! Sitte å strikke i en butikk med alt "godteriet" rundt seg, må jo være en drøm! Kunstutstillingen taler for seg selv!!

    SvarSlett
  4. Anonym9.4.08

    Florø er den eldste byen i Sogn og Fjordane, og var den einaste óg, heilt fram til det punktet då "alt" fekk lov å kalle seg by. Sånt er viktig veit du.. ;)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...