10.5.08

Mer bokkjøp på eBay

Og ikke overraskende, enda en bok om votter, denne gangen fra Estland. Dette er en bitteliten bok, et hefte faktisk på 40 sider. Det er 27 oppskrifter, både i tekst og bilder. Jeg betalte 64 kroner for den, rett i postkassa og ville uten tvil ha betalt det dobbelte! Selgeren var time_ward hvis du ønsker å følge med og se om hun legger ut flere eksemplarer. Men ellers ser jeg den er til salgs her for den nette sum av 27 kroner!

Boka heter Kirikindad og er skrevet på engelsk og estisk, av Aino Praakli. Hun forteller også om bakgrunnen for vottene, og er det særlige detaljer i teknikken så drar hun det fram og diskuterer regionale forskjeller. Reeniebeanie har laget flere av disse vottene, dette er en av dem.

Den er en av to bøker. Så nå gjelder det å få tak i del 1 :)

More books from eBay
I bought another book on mittens from eBay, or rather a booklet. It's from Estonia, and written both in Estonian and English, and have 27 different patterns. I bought it from time_ward if you want to check out if there are more.
Reeniebeanie have tried some of the mittens, please check it out.
This is by the way one of two booklets ... ;)

2 kommentarer:

  1. I have these two books -- and plan to have them into retirement to keep me busy. Just saw some other mittens from Ravelry from this book -- the ones from suerowal. Nice pattern!

    SvarSlett
  2. Venter på tre bøker fra Amazon.com, men denne frister veldig! Innom for æ ønske deg en trivelig pinse :o)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...