22.8.08

Bruk en fredag-prosjekt

På strikkekafeen på tirsdag sa jeg temmelig skarpt til en medstrikkerske:
- 2000 for å delta i en sjalstrikkeklubb?! Galskap! Det ville jeg aldri ha gjort!
Og det er sant. Dét ville jeg ikke ha gjort.

Men da glemte jeg å nevne at jeg ønsker å delta i en sokkeklubb som koster 1400 for ett år.
- Da får du mye garn, mange oppskrifter og mange sokker, da, spør du kanskje.
4 utsendelser med to garnhesper per gang ... sier jeg litt beskjemmet over meg selv. Det ville du kanskje aldri ha gjort, sier du kanskje. Men kanskje en veske til ... eller noe annet. Vi har vel kanskje alle noe vi både bruker mye penger på og som vi rødmer lett over.

Eller?

Uansett, i dag har jeg sittet inne i finværet bare for å få med meg en garnoppdatering på Wollmeise. Jeg er virkelig hekta. Jeg fikk til og med tak i en dingsebums til nettleseren min som oppdaterer siden automatisk så jeg kunne sitte å strikke og høre på lydbok (Hitchhikers Guide to the Galaxy) samtidig som jeg ikke gikk glipp av starten på oppdateringa. Garnet til Claudia forsvinner i løpet av veldig kort tid, og vi var mange som satt og ventet, verden over (Nederland, England, USA, Hawai, Australia). Vi får bare anslagsvis en dag når oppdateringa skal skje, og da gjelder det egentlig bare å sitte pal.
Jeg fikk tak i nesten alt garnet jeg hadde satt opp på lista mi, 8 hesper a 150 gram sokkegarn til den nette prisen av 1200. Og da er ikke fortolling betalt ennå ...

Det Synnøve prøvde å fortelle meg er at er man hekta så er man. Unnskyld, Synnøve, jeg skjønner egentlig akkurat hva du snakker om :D

I am hooked on the yarn Wollmeise. Needless to repeat maybe? Today I spent the whole day sitting inside, listening to Adams Hitchhikers Guide to the Galaxy, knitting and waiting patiently. And I got my yarn!

10 kommentarer:

  1. Et godt valg av lydbok! Jeg hadde den på kassett, og klarte å miste kassett to av åtte. Og hvem bruker kassett i våre dager?

    Er man hekta, så er man hekta. Mannen min har lydstudiodrøm på gjesterommet vårt, og bruker mer enn vi to bruker på garn, til tross for at du handler Wollmeise og jeg går bananas på nettbutikker og amazon.

    SvarSlett
  2. Du har ingen grunn til å være flau - selv om du har brukt en sum tilsvarende BNP for et lite afrikansk land på garn (i dag)...
    Alle har noe de er hekta på (hvis ikke så har de vel egentlig et ganske kjedelig liv?), og alle bruker penger på ting som strengt tatt ikke er nødvendige. Jeg bruker for tiden en del penger på garn og tilbehør, og har ikke dårlig samvittighet av den grunn. Det er nesten den eneste luksusen jeg unner meg, og resultatet er gode plagg til meg, min datter, venner og familie.
    Heller det enn å samle på frimerker, miniatyrflasker, utstoppede dyr eller årgangs-Donald. Hurra for luksusgarn og for Douglas Adams!

    SvarSlett
  3. Enig med de to ovenfor her. Det er ikke verre å kjøpe garn enn masse annet man kan bruke penger på. Jeg har innsett at jeg visst har blitt en stoff- og garnsamler jeg også..

    SvarSlett
  4. Du må jo ikke glemme at det kommer fiiine strikkepinner, maskemarkører muligens, og andre spennende ting i sokkeklubben til Wollmeise. Det er det jeg trøster meg selv med, i hvertfall. :)

    Krysser fingrene for oss begge i trekningen, og håper svaret kommer snart. ;)

    God helg!

    SvarSlett
  5. Haha, vi har alle våre lidenskaper (eller kanskje vi skal si galskaper?). Så lenge man ikke havner i gjeldskrise av det, er det vel ok? Jeg syns i hvert fall at folk som har en lidenskap/galskap/hobby er mye mer spennende enn de som bare setter penga inn på konto! Og vi har det helt sikkert mye mer moro!

    SvarSlett
  6. Hmmm, når DET er sagt, hender det jo jeg lurer på om jeg EGENTLIG trenger f eks 20 par votter? 10 ullgensere? Vi bor jo i et kaldt land? Jo, jeg tror nok jeg trenger det... Mer garn!

    SvarSlett
  7. Du har fått en utmaning på min blogg. Hoppas du vill svara.

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Jah.. Noen ganger er det enklere å fortrenge fakta. Hehe.

    SvarSlett
  10. Hei!
    Må bare si at jeg liker bloggen din KJEMPEGODT.... :-)

    Har kikket innom flere ganger uten å lagge igjen spor etter meg...*blush*..., sorry!

    Har blitt så inspirert av alle de flotte vottene, særlig de i latviske mønster, at jeg har bestemt meg for at mitt neste prosjekt er de vottene du har laget og lagt ut mønster på(latvisk inspirerte) Jeg har sågar linket til din blogg og til de flotte vottene, håper det er greit.

    Klikket på linken i innlegget ditt, og tok en kikk på alt det flotte garnet til Wollmeise. hadde lyst til å bestille noen hesper, men alt jeg klikket på var utsolgt.... ergelig!

    Ønsker deg en fortsatt kreativ og strikkende dag! Jeg kikker garantert innom igjen senere... *smil*...


    synnøve

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...