22.10.10

Da jeg var i New York i fjor kom det en dame bort til meg mens jeg satt og strikka på t-banen. Hun var rett og slett interessert i å se hva jeg hold på med. Jeg opplevde ikke noe sånt i år, jeg syns til og med det var merkbart mindre stirring hvis jeg strikka offentlig.

Bortsett fra at jeg stirra, da. Og tok et par bilder sjøl, av andre som strikka.
City Hall-strikker
Union Square-strikker
Den merkligste opplevelsen var likevel da jeg tok banen ut til Coney Island. Det er cirka en time med banen så det er greit å ha noe å holde på med. Så jeg strikka. Og t-banevogna ble tommere og tommere. Inntil vi var to mennesker igjen. På samme benk. Og begge satt og strikka ...

8 kommentarer:

  1. Bildet av Union Square strikkeren er bare helt fantastisk :)

    SvarSlett
  2. Kule bilder og morsom strikkehistorie :-)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Jag tycker det är så jättetrevligt att titta på dina bilder av stickande människor ute i världen. Jag blir väldigt inspirerad av dem.

    Damen på trappan ser ohyggligt koncentrerad ut. En underbar bild!

    SvarSlett
  5. Flotte bilder av de offentlige strikker'ne

    SvarSlett
  6. Anonym23.10.10

    Så bra! Kjekk lesing!!!

    SvarSlett
  7. Det ser ut til at du hadde ein fantastisk tur til "over there". Biletet av Union Square-dama er fantastisk :D

    SvarSlett
  8. Love seeing "knitters in the wild"!
    It was so nice meeting you at Rhinebeck.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...