7.11.10

Inspirert eller knust?

Av og til kommer man over strikkeprosjekter som nesten er umenneskelige, de må være laget av maskiner. Som om maskiner noensinne vil bli så gode som oss. Mer effektive, ja, men (godt) håndlaga er alltid hakket skarpere.

Da jeg så denne jakka som Momo har strikka, blei jeg helt myk inni meg. Er det mulig?! Går det an?!


Og det er nesten sånn at jeg ikke vet riktig om jeg blei: Så vakkert er det umulig å strikke så det er like greit å legge strikkepinnene sine fra seg! eller: Så vakkert, det vil jeg lage også!

Jeg veit fortsatt ikke. Jeg fortsetter å strikke så jeg håper det faller ned på det siste.

Flere bilder av jakka, her (Ravelry-lenke).

17 kommentarer:

  1. kjempefin jakke, men å strikke på maskin er masse masse håndarbeid det også;) Pinnene er bare byttet med nåler - resten må styres av ett klart hode og flinke hender - så jeg vil nå si at både maskin, hode og hender er bra å ha ;))

    SvarSlett
  2. omg -- are you really going to do it? Wow. And it is stunning!

    SvarSlett
  3. Ja, den jakka er bare utrolig vakker! Jeg tror jeg velger å se på den som inpirasjon for hva som kan være mulig å få til, selv om jeg anser den for å overgå hva jeg selv kan få på strikkefronten.

    SvarSlett
  4. Den var nydelig! Nesten så den må legges på bordet som duk ;) Eller så kan den jo rammes inn, det va utrolig kult bilde i forrige innlegg her :) Vi får bare øve oss videre vi andre som ikke er kommet like langt som genserdamen.

    SvarSlett
  5. Ja, den var nydelig!

    (Og faktisk: Jeg er helt sikker på at det er flere enn meg som dåner like hardt av ting du strikker. Som vognteppene dine, for eksempel. Ta det til deg!)

    SvarSlett
  6. Jeg kjenner det på meg at dette er IKKE et prosjekt jeg skal gå i gang med!
    Men nydelig er den!
    Men noe for deg :-)?

    SvarSlett
  7. Jeg døde lissom ikke av denne jakken, jeg vet ikke, mønsteret er på en måte litt potensielt frodig, men jakken er litt vel streng både i passform og i farger. Men det er veldig avansert, ja. Du har jo gjort like krevende ting, vil jeg si! :D

    SvarSlett
  8. Anna, jeg kan ingen ting om maskinstrikk, anse ytringen min som overfladisk ;D

    Strikkelise, jeg blir nok veldig imponert over originialitet og overraskende strikk. Den er gul, fuglemønsteret er blåmelert, fasongen er tilpassa hennes (modell) form - og at det ikke er mønsterstrikka på ermene er også godt tenkt. Jo, jeg står på det, det er høy wow-faktor her. Men den er nok ikke særlig brukervennlig, "jeg stikker i butikken og kjøper en melk"-brukervennlig. Mer for en vernissage med et glass hvitvin i hånden :D
    Bare passformen ... !

    Maryjo. Nope!

    Guro. Det er ingen ting som er så datostempla som det man gjorde i går ;)

    SvarSlett
  9. Jeg kjenner at det er herlig å kjenne på følelsen av "opphøyd salighet og indre beruselse". Denne jakken er bare enestående vakker!

    Jeg vet at jeg ikke skal begynne på noe i den klassen ennå, men takk for opplevelsen:))

    SvarSlett
  10. Så enig, så enig. denne damen har jeg som venn på ravelry og er bare sååååå imponert over hvor utrolig mye lekker hun mekker.

    Jeg må vel bare innrømme at denne jakken aldri kommer på mine pinner. Lekker? JA, helt klart, men det ligger akkurat på feil side av hva jeg noensinne kommer til å putte på pinnene (trur eg)

    SvarSlett
  11. Det er en vakker jakke - og spesielt med tanke på at det egentlig er en strømpeoppskrift, så mye av jobben blir vel å "oversette" det. Men det fikser jo du, så flink som du er til å strikke!

    (Ang passformen, så er jeg mer imponert over passformen på damen enn på selve jakka. Skulle gjerne hatt sånn passform jeg!)

    SvarSlett
  12. Så vacker kofta.
    Ulla

    SvarSlett
  13. det er kunst!!!

    allfall for meg:)

    SvarSlett
  14. Den er utrolig vakker, men man må vel bare velge å la seg inspirere heller enn å føle seg utilstrekkelig. Slike valg må man jo gjøre hver dag, og det gjelder nok strikking også.

    SvarSlett
  15. Jeg synes den er fantastisk! Og er heldigvis ikke nærheten av å strikke sånt selv, så jeg slipper å få prestasjonsangst :D Tenk så kult det hadde vært om hun hadde hatt lik tatovering under?

    SvarSlett
  16. Anonym8.11.10

    Å, f... katta, den var bare lekker og som du sier for meg blir den jakken kunstverk. Men, aldri om jeg hadde turd å sette i gang med et slikt prosjekt, wow.da

    SvarSlett
  17. Jeg tror at det er mange som ser på dine prosjekter å tenker det samme!!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...