9.11.10

Vi får være med på bussen til ullfestivalen

Som jeg har skrevet tidligere hadde det vært hyggelig at vi reiser flere sammen til ullfestivalen i  Rhinbeck oktober 2011. Hvis det er noe du kunne tenke deg så vis interesse i kommentarfeltet eller privat til meg på e-post (får du ikke tilbakemelding fra meg har jeg ikke fanga deg opp).

Archie fra strikkekafeen i Park Slope, Brooklyn, som er en av dem som organiserer bussturen til Rhinebeck fra New York, har sagt det er greit at vi reiser med dem neste år. Antall spilte ingen rolle, fortalte han. Han sa faktisk: Jo flere nordmenn, jo bedre!

Strikkekonkurranse med spisepinner
Fordelene med at vi reiser med dem er flere enn ulempene, mener jeg. Når vi reiser med dem har vi både betalt busstur og inngangsbillett, vi blir sluppet av rett foran porten (og med den parkeringsplassen og de lange køene er det en kjempefordel), vi får servert (i hvert fall har vi fått det de to siste gangen) to lette måltider, og ikke minst, de har vist så langt at de er til å stole på.
I tillegg er det utrolig billig. Begge gangene har jeg betalt $42 (ca 250 kr), alt inkludert! Når det nærmer seg (august neste år) så vil jeg be dem som ønsker å være med på bussturen betale meg og så bestiller jeg felles - hvis du ikke ønsker å gjøre det sjøl. 

Ulempen er at vi må stå opp kl 5 om morgenen for å komme oss dit, og at bussen reiser tilbake før Ravelry-festen på kvelden siden vi reiser tilbake kl. 17. Vi er tilbake i New York City ca. 20-21 samme kveld.

Jeg foreslår at for dem som Ravelry-festen betyr mye for eller blir bilsjuk i buss, begynner på egenhånd å se på alternative reisemåter. Det går tog, og noen overnatter på hotell i nærområdet og leier bil.
Kanskje flere ønsker å dra alternativt for å kunne være med på Ravelry-festen så det hadde vært fint om dere skriver det i kommentarfeltet så kan dere organisere det sammen?
Tidligere har jeg fått mye hjelp fra Rhinebeck-gruppa inne på Ravelry.

Ta med stor nok koffert!
Det er fire-fem stykker som har sendt meg en e-post og vist interesse, noen flere i kommentarfeltet tidligere. Jeg lover, jeg har oversikt over dere alle :)

Som dere ser under bildet mitt øverst på siden så har jeg laget en egen side hvor jeg samler alle innlegg etter hvert - så blir det lettere å ha oversikt, både for dere og for meg.

4 kommentarer:

  1. Mari S.9.11.10

    Hei!
    Strikkeglad jente som oppdaget bloggen din ved en tilfeldighet for et par uker siden. Har siden blitt hekta og sjekker nesten hver dag om det har kommet noe nytt! Har strikket mye, men har først de siste 2-3 årene begynt med større ting, som gensre, jakker, kunststrikk osv. (ble mye sokker, skjerf og luer før det...).
    Ville bare takke deg for utrolig mye inspirasjon, har igjen fylt opp lista med ting jeg har lyst til å strikke, og vil nok ikke gå tom for arbeid på leeeenge! :)

    SvarSlett
  2. bring a large enough suitcase for a new spinning wheel LOL?

    how to the prices of spinning wheels in the US compare to Norway (just curious)

    SvarSlett
  3. Syns opplegget ditt med busstur høres veldig smart ut - og etter å ha stått opp kl fem om morran tenker jeg det går helt utmerket uten fest om kvelden, jeg.
    Dette blir gøy!

    SvarSlett
  4. Nå har jeg lest dine innlegg om ullfestivalen "mange" ganger! Får ikke mindre lyst til å reise dit av det :o)

    Et lite innlegg i bloggen min av den grunn. Jeg vil gjerne på ullfestival skjønner du :o)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...