3.9.11

Mønster på Ikke helt ribba-genseren

Med hjelp av Merete fra Monstermønster har jeg fått skrevet ned og testkjørt mønsteret til barnegenseren, Ikke helt ribba.
Jeg var verken den første bestemora som hadde tenkt det var en god idé å forlenge ryggen nede bak eller å ha skrevet mønster på det, men så langt er det i hvert fall ingen andre bestemødre som har stått fram og servert en ribbestrikka genser med forlenga rygg nede - det skal jeg ha ;)


Den ligger som gratismønster på Ravelry. Har du tynt sokkegarn til overs og et barn (og noen pinner) er det bare å sette i gang - dette er fin vinterhabitt.

Redigert for å legge til denne lille tegnefilmen som viser hva svøp&snu er hvis forklaringa i mønsteret ikke er god nok. 

21 kommentarer:

  1. Hvor er det dog en dejlig genser, du har lavet! Den ser enorm behagelig ud og genialt at lave den lidt længere bag på.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at du vil dele oppskriften med oss andre helt GRATIS!
    Dette mønsteret MÅ jeg nok prøve ut! :)

    SvarSlett
  3. Toppen! Tack för fint mönster. Har just överfärgat sockgarner till trevliga färger så det blir en sådan genser till mitt 5-åriga barnbarn

    SvarSlett
  4. Lenger rygg er helt genialt - så da er vel du genial også, da! Du minner meg i alle fall om at genserbeholdningen før vinteren ikke er helt som den burde ha vært. Det er vel egentlig bare å sette i gang!

    SvarSlett
  5. Kjempeflott og praktisk genser!! Det frister å prøve denne, takk for mønster:))

    SvarSlett
  6. Häftiga färger - och vilket fint foto! Värmande på alla sätt.

    SvarSlett
  7. Eg ser konturane av ein barnehagegenser til Frøkna... Tynt sokkegarn har eg nok av, så det vel berre å finne fram pinnar :)

    SvarSlett
  8. Tusen takk for at du deler oppskriften med oss! Denne skal garantert prøves!!!

    SvarSlett
  9. Tusen takk for oppskriften.
    Har ingen egne barnebarn å strikke til (ennå), men kjenner nok noen andre søte små :-)

    SvarSlett
  10. Veldig fin og praktisk genser og tusen takk for mønster og gratis attpåtil. Spørs om det ikke må bli en sånn til barnebarnet på ett.

    SvarSlett
  11. Disse så jo kjempe gode ut! Jeg klarer desverre ikke å motivere meg til å strikke sååå mye ribbestrikk, men etter å ha sett disse genserene så frister det faktisk litt ;) Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  12. Dette skal jeg prøve. Takk for at du legger ut oppskriften.

    SvarSlett
  13. Så fin genseren ble! Skikkelig barnehageplagg, så får se om den ikke havner på pinnene i løpet av vinteren. Liker også godt at det er unisexoppskrift - de er det så få av etterhvert.

    SvarSlett
  14. Dette mønsteret har eg venta spent på, etter blogg-innlegga dine! No skal eg grave i garn-lageret mitt, tusen takk!

    SvarSlett
  15. Tak for hjælp , det var sødt af dig.
    Jeg er i gang , og det ser helt rigtigt ud. Må nok strikke 100 af disse !!

    Klem

    SvarSlett
  16. Tusen takk! Da er det bare å sette igang, for skolestarteren min har plukket ut farger! Har du tips til en god ribbestrikkbukse også?

    SvarSlett
  17. Takk til alle hyggelige kommentarer. Det er ikke barebare med sånne mønstre så oppdager dere noe underveis når dere strikker så gi meg beskjed - jeg liker godt å få tilbakemeldinger på ting som fungerer og ikke fungerer.

    Anine M, jeg har strikka flere av Marianns strikkebukser. Ellers så veit jeg at Nøstebarn sin også får mye skryt.

    SvarSlett
  18. Fine og praktiske gensere! Jeg så Monstermønsters versjon også, den var veldig fin på.

    SvarSlett
  19. Tusen takk! Jeg gakker til pinnene.

    SvarSlett
  20. Jeg har ett stk Bøllefrøken, noe overlast av tynnt garn og overraskende mengder med pinner ;)
    Så nå er genseren på pinner! Strikkefingrene klødde bare litt ;) har stor tro på dette mønsteret- takk så mye for at du deler :o)

    SvarSlett
  21. Anonym20.10.11

    Nå er en genser ferdig og eg begynner snart på en ny..
    Du er så flink, elsker detaljene.
    God oppskrift som var enkel og følge.
    Tusen takk for at du deler den med oss.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...