13.11.12

Resten er historie

På sykehuset der jeg jobber som sykepleier følger vi i liten grad Florence Nightingales råd om å åpne vinduene og gi pasientene frisk luft. Eller oss ansatte. Så det beste som fins etter endt arbeidsdag er å stige ut i den, den friske lufta. Men nå om dagen betyr det regn, av og til sludd, og hva da bedre enn å holde seg varm i et stort teppe? Også kalt sjal.

Stort som englevinger
Og hva mer passende å være ferdig med Eugenia, restegarnprosjektet mitt? Fra lyseblå sokkegarnrester via blå, mørkeblå til lilla ... og der stoppa det. Sjalet er mer enn stort å krype inn i.

Sjalet vokste etter vask
I Marias mønster er det ikke dusker, så de har jeg lagt til.

De grå stripene er lammeulle Visjögarn, mykere enn kashmer-garn er min påstand. Og særlig etter at sjalet blei vaska. Og ikke bare var det en gledelig overraskende, men sjalet vokste også voldsomt. Det liker jeg, jeg vil at sjal skal være store.

Før vask
Selv om jeg har strikka opp nesten 200 gram med rester så har jeg minst det samme igjen. Kanskje fra rød via brun til oransje, da?

14 kommentarer:

  1. Det ser skønt ud! Stort og puttet (det er godt at kunne vikle sig ind).

    Måske du skal fortsætte med regnbuen i endnu et? og endnu et indtil du er nået hele vejen gennem regnbuen :)

    SvarSlett
  2. Det ser jo kjempedeilig ut! Og rød - brun - oransje høres også lovende ut :-)

    SvarSlett
  3. Ah, imponerande og inspirerande! Ser ut til å vere det perfekte restegarn-prosjektet, så no ventar eg berre på den juleraude versjonen din:-)

    Og takk for tipset om at Visjögarn er mjukt og godt, fekk eg lyst til å prøve. Er garnet å få kjøpt i Norge skal tru?

    SvarSlett
  4. Pragtfuldt sjal, så det forleden på Ravelry :)

    SvarSlett
  5. Åh, så fint! Takk for tipset. Jeg liker også at skjerf, sjal og halser er stoooore :-)

    SvarSlett
  6. Nydelig sjal/teppe/tilfluktssted! Godt jobba. Registrerer at du ikke kom til de varme restefarhene på dette sjalet, da blir det kanskje et til i fortsettelsen av fargespekteret? Om du er lastet med enda mer tålmodighet, da... (0:

    SvarSlett
  7. Wonderful knit !

    SvarSlett
  8. Nydelig sjal. Ser ut til å kunne brukes som slumreteppe også :-)
    Takk for tips om Visjögarn. Skal til Stockholm i desember og planlegger innkjøp!

    SvarSlett
  9. Neineinei! JEg må ikke høre om flere garn jeg vil teste! :)

    Veldig lekkert! Og sjal man kan flytte inn i høres himmelsk ut.

    SvarSlett
  10. Så flott et sjal, blir nok flere slike på pinnene dine tror jeg.... ha en fin uke!

    SvarSlett
  11. Åh, store sjal er kjempedeilig! Så jeg er helt enig sjal (eller pledd?) er best når de er stoooore :)

    SvarSlett
  12. Anonym16.11.12

    Prachtige Sjaal , vriendelijke groeten.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...