20.3.13

Gult er for mars

Tusen takk til alle som hjalp meg etter forrige post, så utrolig grei måte å sjekke om folk faktisk leser bloggen min :D

Boka Mønstring, farge og form fikk jeg tak i på Ringstrøms antikvariat i Oslo - jeg kunne hente den samme dagen som jeg kom over den. Og boka om barnestrikk er på vei til meg i posten. Og sikkert mye rimeligere enn den gangen den blei laget også. Så hipp, hipp, hurra for dere!


Jeg fortalte om det gyldne barnesettet i forrige post, det i gult/rødt/oransje, rosa og svart - det er tydelig at jeg er veldig på gult for tida. Jeg har begynt på det barnesettet, i Wollmeise, men ikke bare det, jeg strikka en lue i en fei i den samme kombinasjonen, gult og kullgrått. Lua er supertynn i Jamieson's Shetland Spindrift, den veier knapt 34 gram enda den er så baggy at jeg får plass til fletta mi.

Denne marsmåneden med sitt daglige nye snøfall her i Oslo har godt av en lue i gult.  

9 kommentarer:

  1. Så kjekt at du fikk tak i bøkene du var på jakt etter :)
    Og luen din ble veldig fin -både farger og fasong!

    SvarSlett
  2. Bra at du fikk tak i det du trengte!
    Rett og slett nydelig lue. Og med dette været får du brukt den lenge :0

    SvarSlett
  3. such a gorgeous hat, as always. i hope your Springtime arrives soon...

    SvarSlett
  4. Nydelige farger. Du kan nok fint bruke den noen uker til...og kanskje mer. Våren lar vente på seg.

    SvarSlett
  5. Så utrolig fin lue! Jeg elsker gult! Og bra du fikk tak i det du var ute etter:)

    SvarSlett
  6. Ja, helt utrolig den hjelpa jeg fikk til å få tak i disse bøkene. Nå må jeg bare få tid til å strikke noe fra dem også (kanskje et større problem ;p)

    SvarSlett
  7. Så bra at du fikk tak i bøkene. Kjempefin lue du har fått strikket deg!
    Pernilla

    SvarSlett
  8. Luen var knallstilig :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...