26.4.13

6 strikka vogntepper

Og der skulle e-boka være publisert, 6 strikka vogntepper. Boka er på 32 sider, halvparten er tips, råd, informasjon, teknikker, bilder og hjelp til å strikke resten av boka, 6 vogntepper.

Ett av teppene er i én farge, de andre i to eller flere farger. 2 av teppene strikkes fram og tilbake, de andre fire strikkes rundt og klippes opp. Ett av teppene har en bakside av stoff (med forklaring), de andre har vrangborder på alle fire sidene.



Jeg prøver i boka å ufarligjøre det å klippe opp strikketøy, og gir også tips til hvordan angsten for saksa kan gjøres så liten som mulig.

Dette er de seks mønstrene

Bikubesong, strikka her i Wollmeise DK
Epleblomstring, strikka her i Wollmeise pure og Sundara Yarn Petite Sock Yarn
Istar, strikka her i Dale babyull 
Overflatebehandling, her strikka i Visjögarn og Socks That Rocks Medium weight
Snøfnugg, her strikka i Skinny Bugga! 
Alle teppene skal etter hvert selges som enkeltmønster (i løpet av juni), mens det siste teppet, Valdresmarsjen, kommer bare som et teppe i e-boka.

Valdresmarsjen, her strikka i Wollmeise Pure i 4 forskjellige farger
E-boka kan kjøpes her for 90 kr. Jeg må si jeg gleder meg veldig til å se alle variasjonene, alle de forskjellige garntypene, alle fargene.

Ps: Jeg kan ikke skrive dette innlegget og ikke takke alle dere som har hjulpet meg underveis, Liv, Merete, Margot (kyss&klem), Cecilie, Marianne, og Grethe Irene for språklige innspill (selv om du ikke klarte å få meg til å ta bort a'ene), og til Irene og Hildegunn for lån av modeller. 

34 kommentarer:

  1. Anonym26.4.13

    Nydelege alle saman!! Det grøne med epleblomar er ein klar favoritt hos meg :) Gler meg til å sjå alle variantane som kjem til etterkvart eg og...

    Litt synd eg ikkje har nokon nært nok som kunne trenge eit babyteppe i grunn..

    SvarSlett
  2. Berre MÅTTE ha den!

    Om det blir strikking - tja, det er ei anna sak :o)

    Lekre teppe uansett -.

    SvarSlett
  3. for noen nydelige tepper! ser for meg det blir litt jobb med alt mønsteret, men absolutt lyst lage et etterhvert!:) gleder meg te å se alle som dukker opp selv!
    god helg!:)

    SvarSlett
  4. wow, congrats! this looks like an amazing book! we need it in English... :o)

    SvarSlett
  5. Fantastiske tepper! Snøfnugg er jo helt rått - hvor nøye og tålmodig du må være med strikking!

    SvarSlett
  6. Så flotte tepper. Skal bli kjekt å se etterhvert.
    Klem

    SvarSlett
  7. Spennende og flotte mønstre!
    Skulle bare ønske jeg hadde en liten å strikke til:)

    SvarSlett
  8. Velidg fine alle sammen! Og tommel opp for mønsterheftet, veldig godt laget! Og stas å få være med. :)

    SvarSlett
  9. Utrolig flotte. Her hos meg er Snøfnugg en klar favoritt. Bare MÅ en dag........... Gratulerer med flott bok.

    SvarSlett
  10. Gratulerar till boken, såååå fina täcken! Särskilt Snöfnugg, helt underbart.

    SvarSlett
  11. Herlege, vakre teppe! Og så ulike! Eg har allereie byrja å drodle om andre, mulege farge-mix, men kor realistisk er det at eg klarer å fullføre eit så stort strikk ... hm, kanskje når/dersom eg blir bestemor, dvs om sånn cirka 15 år ...?

    Mine favorittar er i alle fall Epleblomstring, Overflatebehandling - og Istar, spesielt delen med blomstermønsteret og den fine fuglen!

    SvarSlett
  12. Herlige tepper. Ser for meg at mønstrene an brukes til langt mer enn vogntepper.
    Ang. klipping. Å klippe opp er jo greit etter at det er sydd skikkelig med maskin. På Shetland traff jeg ei som klippet uten å sy. Hun sa at garnet fra Jamieson&Smith hang sammen slik at det ikke raknet! Vågalt? Egentlig ikke, bare erfaring.

    SvarSlett
  13. Garnhekta, det er min misjon her i livet også, å informere om hvor lite farlig og skummelt det er å klippe. I rein ull som Finull og Kauni (for å nevne noen som ikke er Superwash-behandla) syr jeg heller ikke først, bare klipper glad og fornøyd i vei. Kjapt er det også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun på Shetland hadde 9 masker med annenhver maske i hver farge . Hva gjør du?
      Vet ikke om dette er riktig sted å skrive, men tar sjansen.

      Slett
    2. Unskyld. Jeg har nå oppdaga linken. (leser dette på telefon- det er min unnskyldning)
      Morsomt å ha funnet deg her er det mye gøy.

      Slett
  14. Så utrolig flotte tepper! Kjempefine!

    SvarSlett
  15. Anonym27.4.13

    Eg måtte jo sjølvsagt ha alle sammen, håper eg snart trenger vognteppe:)

    SvarSlett
  16. Heidi27.4.13

    Hei, ville bare si at dette er den nydeligste samlinga av babytepper jeg noen gang har sett. Har akkurat kjøpt Kauni garn for å strikke Orions belte, men tror det blir mere garnkjøping nå, for jeg har lyst til å strikke alle sammen:-) Hilsen Heidi som leser bloggen din både titt og ofte.

    SvarSlett
  17. Å for en lykke at du har laget bok :) Gleder meg til sokkeboka di kommer ;)

    SvarSlett
  18. Gratulerer så mye med e-boka, den er knallfin!!!
    Jeg er stolt over og ha vært med og bidratt litt:)Kjempegøy!!!

    Cecilie

    SvarSlett
  19. Gratulerer med boka. Jeg håper det blir flere. Nå "løper" jeg for å kjøpe...

    SvarSlett
  20. Gratulerer med boka. Boka er nå kjøpt. Sitter og koser meg med boka og alt det nyttige du har å si. Ikke bare er det en fantastisk fin bok med fine mønstre, men den gir også en masse gode tips.

    SvarSlett
  21. Meget meget smukt og MEGET imponerende!

    SvarSlett
  22. Anonym28.4.13

    Helt fantastisk arbeid. Du er virkelig flink. Snøfnugg og epleblomst, - alle er flotte :)

    - Marianne

    SvarSlett
  23. Anonym29.4.13

    they are heartbreakingly beautiful. Ebba

    SvarSlett
  24. Vi har kjøpt det og jeg hadde alt plukket ut min favoritt. En sånn Dét bare måå jeg strikke følelse. Nemlig....... Bikubesong!! <3 <3 Love it

    SvarSlett
  25. Alle teppene er så fine!!! Og for et stykke arbeid å skrive alle mønstrene. Jeg har forelsket meg i teksturen i "overflatebehandla", og den grå og gule fargekombinasjonen er helt nydelig.

    Jeg har baby (og unnskyldning til å strikke), men tror kanskje jeg vil strikke det til meg selv... et skulderteppe?

    SvarSlett
  26. Jeg er enig med deg, Anne Marie, den strukturen som er i Overflatebehandling likte jeg også veldig godt. Jeg trodde jo jeg hadde funnet den opp sjøl, og så oppdaga jeg at det hadde jeg jo ikke ;) Men særlig den fargekombinasjonen, grått og sennep, er også en vinner.

    SvarSlett
  27. Så fine tepper!!

    SvarSlett
  28. Anonym1.5.13

    Såå stilige tepper!!

    SvarSlett
  29. Grattis med boka! Rålekre tepper! Skulle ønske æ hadde tålmodigheta (og fingrene) til å strikke de alle! =)

    SvarSlett
  30. Fantastisk flotte tepper!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...