6.4.14

8. podcastepisode: Lone Arnsted og fargemisjonen

Farger er politikk. Den som ikke tror på det kan bare tenke tilbake til Kosmos beige dress på Nato-møtet i 1994. Farger er signal, farger er makt (svarte hijab), og - vi velger partnere basert på farger. Helt fra vi er babyer har farger betydning, og likevel velger vi bort fargene når vi blir voksne. Tenk en middel, norsk bussholdeplass. Tenk kvinner (og menn) som ønsker respekt i næringslivet.
- Rosa skjorte? Er ikke det helt homsete, da?
Som om ei rosa skjorte gjør noe med den seksuelle legninga di. Som om en farge skulle bestemme hvem du var.

Lones Viajantes av Martina Behm
Det vil si, Lone har en misjon om å spre det glade budskapet om fargene. I denne episoden av strikkepodcasten med pinner snakker vi særlig om valg av farger og strikking. Og om hvem som kler hva, kanskje det til og med fins homser som kler rosa … ?

Jeg er sikker på at det er flere enn meg som får en liten åpenbaring.

Opptaket kan du høre her (eller på iTunes), og alt vi snakker om er lenka her … 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...