2.5.14

Barnejakka Tute-Tuva er publisert

Da er barnejakka Tute-Tuva publisert, i fire barnestørrelser, 1 til 7 år. Det er en veldig enkel barnejakke som strikkes nedenfra og opp, og et enkelt uglemønster i salen. Det som gjør den effektiv er kontrasten mellom vrangbordene i én farge og bolen og ermene i en annen.


Jeg har allerede solgt noen eksemplarer av den her og der den siste måneden, men planen var egentlig at den skulle komme med en voksen-jakke også. Sånn er det ikke blitt, men jeg jobber med saken.

Litt liten, kanskje? Men det kommer
voksenmodell sånn etter hvert. 
Mønsteret koster 37,50 kr inkl MVA og kan kjøpes her.

Strikkefastheten 28 m x 36 omg er 10 x 10 cm, og den oransje er strikka i Malabrigo Sock Yarn. Det gikk mindre enn 1 nøste til 1,5 år, og et restegarn i off-white jeg hadde liggende. Projo-produkter har noe av det garnet her i Norge, men skal visstnok selge det ut.
Jakka er strikka på pinner 2,5 og 3 mm.

Mønsteret kommer med en skjematisk tegning.

Jane I. har strikka den allerede, i Kauni.


Hun har strikka den i 3 år, og jeg syntes særlig uglene blei fine i litt melert garn. Som vanlig gleder jeg meg til å se den i forskjellige farger og garnkvaliteter.

8 kommentarer:

  1. Superfin! Har fått helt dilla på melert garn, denne må etterhvert prøves i Kauni eller et annet flerfarget garn!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje til og med enda bedre i en større størrelse enn denne, da kommer Kauni sine fargeskifter vilrkelig til sin rette. Uansett, jeg gleder meg til å se den i Kauni også.

      Slett
  2. Så fiiiin, den må jeg nok ha, bare ut å reise litt først… ha en god helg!

    SvarSlett
  3. Å så fin, skikkelig søt :) Den MÅ jeg strikke til lillemor :)
    Men først må jeg bli ferdig med uglegenseren Reidar ;)
    Håper du får en fantastisk helg :)

    SvarSlett
  4. Veldig flott jakke. Du lager så fine mønster.

    SvarSlett
  5. kjempe fin jakke:)

    SvarSlett
  6. Kjempefin jakke! Likte den spesiekt godt med grå bunn og blå ugler.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...